İlk kez 1979 yılında yollara çıkan ve bir daha da tipini değiştirmeyen Mercedes G serisinin malum kasası tahta oturduktan sonra yıllarca hüküm süren bir kral gibi. Arazi dinozorunun dış tasarımında eklenen LED gündüz farları ve yeni aynalar dikkat çekerken, AMG versiyonlarında ön bölümdeki hava girişleri büyütülmüş.
Ufak ayrıntılar dışında değişiklik yapılmadan aynı tasarımla üretilmesi konusunda süre rekoruna giden otomobil bu ünvanı 1969-1999 yılları arasında aynı şasi ve karoserle üretilen 911 Carrerra'dan aldı. Bu yönüyle Bettle, Carrera ve G serisinin ciddi bir başarısı var.
Dıştaki minimal değişimlere karşın iç mekanda kayda değer yenilikler yapılmış. Bunlar arasında ilk dikkati çeken, modern göstergeler ve yeni çok renkli bilgi ekranıyken, ön konsol da markanın en yeni modellerinden izlerle tazelenmiş.
Makyajla birlikte güvenlikte de önemli artılara kavuşan G Serisi’nde artık Kör Nokta Uyarısı, otomatik park asistanı ve adaptif hız sabitleyici Distronic Plus sunulurken, ESP’de de römork programı bulunuyor.
Bununla birlikte Navigasyon sistemi ve internet bağlantısına sahip Comand Online Sistemi de standart donanıma eklenmiş. Ön konsolun tepesindeki büyük ekran B Serisi’nden tanıdıkken, bu bölüm Comand Online Sistemi’nin bilgilerine ev sahipliği yapıyor.
Lüks otomobillerin en önemli pazarlarından biri olan Çin’de Pekin Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak olan lüks arazi dinozorunda 3.0 lt 211 HP dizel 5.5 lt 388 HP benzinli motor seçeneklerinin yanında iki yeni AMG versiyonu da sunulacak. Bunlardan ilki olan G 63 AMG’de 544 HP gücündeki çift turbo beslemeli V8 görev yaparken, 6.0 lt’lik çift turbo V12’nin görev yaptığı G 65 AMG 612 HP güç ve 1000 Nm maksimum tork ile gücün sınırlarını zorluyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder