Style Coupe bir dönem CLK'nın yarattığı etkiye benzer bir piyasa genişlemesi ile spor Mercedes modelinin kitleselleşmesini sağlayabilecek bir model. Zira A class platformu üzerine geliştirilen modelin C serisi düzeyinde bir fiyatlama ile gelmesi bekleniyor.
[caption id="attachment_13954" align="aligncenter" width="638" caption="Style Coupe bir dönem CLK'nın yarattığı etkiye benzer bir piyasa genişlemesi ile spor Mercedes modelinin kitleselleşmesini sağlayabilecek bir model. Zira A class platformu üzerine geliştirilen modelin C serisi düzeyinde bir fiyatlama ile gelmesi bekleniyor."]

Seri üretim öncesi son virajı Pekin Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan Style Coupe konseptiyle Mercedes- Benz artık neredeyse tüm konseptlerinde karşımıza çıkan dalgalı hatları, Style Coupe konseptinde de görülüyor. Küçük yan cam yüzeyler ve eğimli tavan, ağabey CLS’yi hatırlatıyor.
Seri üretim halinde CLA adını alması beklenen Style Coupe konsepti, 4.64 metrelik uzunluğu ve 1.89 metrelik genişliğiyle orta sınıf gibi görünse de, yeni A Serisi platformunu kullanan kompakt bir model.
CLS’den yaklaşık 30 cm kısa olması sayesinde daha dengeli karoser oranları sunan konsept, ya da seri üretim adıyla CLA, özellikle arka çapraz görünümüyle bir ikon olmaya aday. Araç beklerken bekleme modu da diyebileceğimiz durumda kırmızı ışık veren yüksek teknolojili farlar, abartılı aynalar ve karosere gömülen kapı açma kolları gibi detaylarıyla bir konsept olduğunu belli eden Style Coupe, bunlar göz ardı edildiğindeyse hemen bugün bir Mercedes-Benz bayiinden sipariş verilebilecek kadar üretime hazır görünüyor.
CLS gibi bağımsız iki arka koltuğa sahip olan konseptte kullanılan panoramik cam tavan, kasvetli görünen iç mekanı ferah kılmak için alınmış önlemlerden biri olarak dikkat çekiyor.

Güncel C Serisi’ni aşan boyutlarına karşın kompakt sınıfta konumlandırılacak olan CLA’nın 2013 sonunda yollara çıkması beklenirken, aracın başlangıç fiyatı C Serisi’nin altında olacak. Buradan hareketle Almanya’da en uygun fiyatlı C Serisi Sedan’ın 33.052 Euro olduğu düşünüldüğünde CLA için 30.000 Euro seviyesi gerçekçi görünüyor. Pekin’de sergilenecek olan konseptte görev yapan 2.0 lt 211 HP’lik benzinli turbo motor, şimdilik hiçbir Mercedes-Benz modelinde görev yapmazken, aynı şekilde konseptte gücü 4 tekerleğe aktaran 4 tekerlekten çekiş sistemi de şimdilik hiçbir kompakt Mercedes- Benz’de yok.
[caption id="attachment_13955" align="aligncenter" width="638" caption="2003 yılında yollara çıkan CLS serisi tasarımcılara, sadece tutarlı çizgilerle bir otomobilin rakipleri için ne kadar ürkütücü ve güçlü aynı zamanda devasa görünebileceğinin kanıtıydı. 4,50m'nin altındaki boyutuna rağmen D class bir rüzgar estiren yeni mercedes, aynı dersin ikinci sezonu gibi..."]

Standart olarak önden çekişli olarak yollara çıkacak olan CLA’nın güçlü motor seçeneklerinde ve AMG versiyonda bu aktarma tipinin seçenek olarak sunulması beklenirken, benzer bir durum yeni A Serisi’nin yıl sonunda tanıtılması beklenen AMG versiyonu için de geçerli. Gücü 4 tekerleğe birden aktaran 7 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzıman B Serisi’nde de kullanılıyor.
Güncel B Serisi’nde kullanılan 122 HP gücündeki 1.6 lt’lik benzinli motorun mu yoksa aynı motorun 156 HP’lik versiyonunun mu baz versiyon olarak tercih edileceği henüz belli değilken, 1.8 lt ve 2.1 lt’lik dizeller kullanılacak.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder