reklam

26 Mart 2012 Pazartesi

TRABANT İKONUNU TANIYALIM

Bir otomobil olmanın ötesinde bir simgedir o; otomobilin lüks olmadığının, ihtiyaç olduğunun, herkes tarafından sahip olunabileceğinin canlı kanıtıdır. Otomobillerin az yakıt tüketebileceğinin de ispatıdır. Hız yapmadan otomobilden keyif alınabileceğinin de.

[caption id="attachment_10001" align="aligncenter" width="407" caption="Trabi Postmodern zamanın en sık kullanılan dekorlarından biri olmuştur. Eskiye gönderme yapmak için, modern bir yapının tepesine bir tane Trabi asmanız yeterlidir. Eğer 3 tane asarsanız üçleme yapmış olursunuz."][/caption]

 

Aracı tanısın tanımasın, öyküsünü bilsin bilmesin herkesin yüzünde bir tebessümle karşıladığı bir kaç icattan birisidir Trabant. 2 silindirli, ufak  tefek, hafif ve ekonomik olması döneminde kitleselleşmesi ününü bugüne kadar taşımıştır.

Trabant'ı tek kelime ile tanıtmak gerekirse Doğu Almanya'nın Bettle'ı tanımlaması çok da yanlış olmayacaktır. Doğu Almanya'nın kıtlık döneminde üretilmiş, sıkıştırılmış kaputtan konsola sahip alması binmesi kolay namı diğer "Trabi".


Teknik Olarak Trabi'ye Bir Göz atalım ;   1964 Trabant 601

Model 601

Yıl 1964

Kapı sayısı 4

Uzunluk 3555 mm 140 in

Genişlik 1505 mm 59.3 in

Yükseklik 1440 mm 56.7 in

Ağırlık 615 kg 1354.6 lb

Yakıt deposu 24.1 litre 5.3 Imp gal 6.4 US gal
Performans

0 - 80 km/h 22.5 s

Son sürat 100 km/h 62.2 mph
Motor Özellikleri

Motor yeri Önde  Enlemesine

Çap 72 mm 2.83 in

Strok 73 mm 2.874 in

Silindir adedi ve yerleşimi 2-S

Silindir başına subap adedi 2

Motor hacmi 594 cc 36.248 cu in

Maximum güç 30 HP 22.37 kW

Maximum güç devri 4200 d/d

Maximum güç devrinde tork 50.9 N.m ( 4200 d/d )

Maximum tork 62 N.m 45.76 lb.ft 6.32 kg.m

Güç / ağırlık oranı 48.78 HP/ton 36.38 W/kg

Güç / motor hacmi oranı 50.51 HP/litre 37.66 kW/litre

Şanzıman türü 4 ileri

Aktarma Önden çekiş

[caption id="attachment_9999" align="aligncenter" width="318" caption="Trabant motoru bildiğimiz otomobil motorlarına hiç benzemez. Trabant motoru bildiğimiz pancar motora fazlasıyla benzer"][/caption]

 

 

TRABANT ESPRİLERİ;

Soru: Bir trabant'ın değerini iki katına çıkarmak için ne yaparsınız?
cevap: deposunu fulleriz

Soru: Bir trabant da arka cam rezistansı niye vardır?
cevap: kışın itelerken eller üşümesin diye.

Trabant Fıkrası:

Almanya birleştikten sonra bir doğu alman batıya gezmeye gider. Aksilik bu ya Trabant'ı batı tarafında bozulur ve aracı mecbur BMW servisine bırakır. Ertesi gün arabasını alır ve deneme sürüşünde arabanın eskisinden çok çok daha iyi gittiğini farkeder akabinde servise dönüp arabaya ne yaptınız böyle der. Servis yetkilisi aracın motorunu çıkarıp yerine bmw nin silecek motorunu taktıklarını söyler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder