Dacia Duster uygun fiyata arazi aracı üretilebileceğinin net bir kanıtı. Dacia ‘nın 4×4 ve 4×2 modelleri Avrupa ve Türkiye pazarları için Romanya’daki Dacia fabrikasında üretiliyor. Motorlar ise tüm Dacia'larda olduğu gibi Fransa'dan geliyor. Kimi ülkelerde Duster Renault markası altında satılıyor. 3. ülkelerde markanın tanınırlık durumuna göre aracın Renault mu Duster mı olacağına karar veriliyor. Renault versiyonlarında konsol ve plastik aksam biraz daha kaliteli.
TASARIM:
İlk bakışta Dacia Duster 4x2 olsa bile 4×4 gibi görünme adına tüm makyajlarını tamamlamış. Gözünüze abartılı görünebilecek bombeli çamurluklar ve kaslı yapı da bu amaca hizmet ediyor; daha fazla 4x4 izlenimi. Krom ızgara ve karter ile arttırılmış yerden yükseklik, çıkık çamurluklar ve yan korumaları ile sağlam bir arazi aracı olduğunu gösterme çabasında.
ARAZİ:
Aracın 200mm yükseltilmiş ve güçlendirilmiş şasisi ile 30 derecelik yaklaşma ve 35 derecelik tırmanma açısı çoğu toprak yol ve arazi şartları için yeterli nitelikte. Aracın düşük ağırlığı arazi dışı ortamlarda da aracın çevik olmasını sağlarken 4×4 modelinde Nissan’dan alıntı sezgisel kontrol sistemi aracın kolayca 4×2 den 4×4 moduna geçmesini sağlıyor. AUTO modunda ön/arka güç dağılımı otomatik olarak sağlanırken LOCK modunda Duster tamamen bir arazi aracına dönüşüyor. 4×2 modunda araç önden çekişe geçiyor ve arazi dışı düz yollarda yakıt ekonomisi sağlıyor.
MOTOR:
Aracın 4×2 modellerinde kullanılabilen 1.6 16V 110hp benzinli motoru mevcut. Dizel motor ise ve 90hp veya 110hp dCi motor olarak mevcut. Her iki motor da şimdiye kadar Renault ve Nissan'ın birçok modellerinde kendini ispatlamış verimli, güçlü ve atak motorlar.
DONANIM VE İÇ TASARIM:
Duster aşkınız içine oturup plastik aksama dokununca bitebilir. Dacia her anlamda iyi iş çıkarmış, tüm inceleme boyunca bu fiyata bu aracı üretebildikleri için tekrar takdir ettik kendilerini. Keşke araca 500 euroluk bir zam daha yapıp daha kaliteli bir plastik kullanılsaydı. Çünkü bunca emeği bir anda görmezden gelebilmek mümkün. Aracın iç malzemesi bizi biranda 90'lı yıllara ve Renault 9'a götürdü. Konsol üzerindeki cam açma ve kapama düğmeleri de Broadway'i anmamızı sağlayan başka bir ayrıntı oldu. Ayrıca kapılar kapanırken çıkan o tiz ses yine malzeme kalitesi konusunda bizi rahatsız eden nokta oldu. Aracı çalıştırıp yola düştüğünüzde çabucak unutuveriyorsunuz malzemeyle olan sorunları.
Ayrıca aracın kabin tasarımı da 5 yetişkin yolcuyu rahat ettirecek genişlikte. Araçta ABS,EBD gibi güvenlik ekipmanları da standart olarak var. Yine 2 hava yastığı standart.
Klima istiyorsanız giriş seviyesinden biraz daha para vermeniz gerekecek. Çünkü ambiance versiyonunda klima opsiyonel.
Araç kapı ikaz lambası, kapı içi cepleri yada torpido gözü aydınlatması bile giriş versiyonda standart sunulmamış önemsiz ama eksikliği hissedilebilecek özellikler.
[caption id="attachment_9047" align="aligncenter" width="392" caption="ÜST SINIF DUSTER VERSİYONU LAUREATE'NİN KONSOL GÖRÜNÜMÜ"]

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder