reklam

13 Mart 2014 Perşembe

DSG ŞANZIMAN KULLANMANIN PÜF NOKTASI

DSG ve benzeri şanzımanların ortak özellikleri, yoğun trafikte debriyajın otomatik basılı sistemde çalışması ve yarım debriyaj kavramasında kalması sonucu ısı oluşmasıdır. Bu oluşan ısı ise sistemin arıza yapma ihtimalini arttırır. Oysa uzun yolda aracı kullanırken bu sistemi zorlayıcı hareket olmadığı için şanzıman yağı ısınmaz ve doğal olarak da sorunlar yaşanmaz.

Yar_otomatik_Vites

Bilhassa DSG özelliklerinde olan dişli kutularında var olan iki grup ve ana milli neredeyse iki dişli kutusu grubunun varlığında dönen ve harekete hazır bekleyen donanımlar yoğun trafik dur kalk ortamında ısı nedenidir. Bu olumsuzlukların giderilmesi için bu durumda sık sık vitesi boşa alarak vites kutusunda baskı ve bu baskı nedeniyle oluşan zorlama giderilerek ısının oluşması engellenebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder