reklam

22 Şubat 2012 Çarşamba

NİVA NEDEN RAKİPSİZ?


Kendisi 1976 Model küçük motorlu bir sürekli 4X4. Günümüzdeki bütün Off Road Testlerinde neredeyse bütün 4x4 ler bir tarafa Lada Niva ve CJ-5 diğer tarafa ayrılıyor.



Kimsenin geçemediği hendeklerden atlıyor. Diğerlerinin gömüldüğü çamurun üstüne basa basa geçip, arazide kasası üzerine oturmuş araçları kurtarmaya  Niva ile gidiliyor. Yüz bin dolarlık off roadların yarıştığı parkurda cankurtaran aracı olarak Niva'ları görüyoruz. Neredeyse 40 yaşına girecek olan bu Off Road'un marifetleri geride kalan yıllarda hiç azalmadı. Yıllardır değişen tek şeyi 1,6, 1,7 enjeksiyonlu motorla ödüllendirilmesi oldu ki bu yeniliğin üzerinden de bir kaç kasa değişecek kadar zaman geçti. Ülkemize gelmeyen başka bir Niva serisinde ise 1,9 dizel Peugeot motoru kullanılmıştı. Ama Niva aynı Nivay'dı. Torpido ve stoplara yapılan bir kaç dokunuş da çok yakından bakılmasa fark edilecek gibi değil.


Aslında Niva CJ-5 gibi Off Road olarak da üretilmiyor. Sınıfını net olarak yazamıyoruz bile. Şehirde kullanılıyor ama arazi yetenekleri o kadar fazla ki onu daha çok arazide kullanacak olanlar alıyor. Mesela avcıların ısrarla kullandıkları, sahip olmayanların da hayalini kurdukları bir araç.

 

Fark Yaratan En Büyük Ayrıntısı Dingil Mesafesi ve Kasa Tasarımı:

NIVA nın en önemli özelliği birbirine yakın ön ve arka dingili ve burun-arka uzantılarının olmayışı, bu sayede arazide rastlanacak her türlü hendeği, her şekilde takılmadan aşabiliyor. Bu özelliği ayrıca arazide kendisine maksimum sürati de sağlıyor. Bu özelliğinin yanısıra aks aralıklarının söz konusu yapıya uygunluğu sayesinde aracın tümsekleri de takılmadan geçme yeteneği maximuma çıkıyor.

Niva; Bir Süper Kahraman

[youtube width="600" height="365" video_id="zQZgcVuKJkM"]

Niva Bunları Yapabiliyor

[youtube width="600" height="365" video_id="tBW93tnuTmE"]

 

Emsallerine oranla çok ucuz bir araç, arazi şartlarına çok dayanıklı ve her zorlamadan sonra değiştirilme olasılığı yüksek parçaları da emsallerine nazaran daha hesaplı -servislerde değiştirmemek kaydı ile-. Kolay, kolay arıza yapan bir araç  değil, teknoljisi eski ve basit bu nedenle arazi şartlarında tamiratı mümkün.

Cankurtaran Niva

[youtube width="600" height="365" video_id="YlE9q3DDIdU"]

 

Lada com tr:

Malesef Lada'nın Türkiye sayfasında araçlarla ilgili ne bir galeri ne de ayrıntılı bilgi bulamıyoruz. Sıradan bir webmastera bir kaç yüz lira verip markanın tarihine yakışan bir web sitesi yaptırabilirler. Eminiz ki bu prestij olarak da mevcut kullanıcının gönlünü kazanmak açısından da fazlasıyla kendilerine dönecek bir yatırım olur.

Bu arada 2013 'ün Lada daha çok şehir şartlarına uygun bir SUV ile geliyor. Duster'a yeni rakip geliyor diyebiliriz.

Güncel Niva'nın Teknik Özellikleri






































































































































































































































































TEKNİK ÖZELLİKLER - LADA 4X4 1.7İ


MOTOR
Tip

Düz yerleştirilmiş, 4 zamanlı, elektronik ateşlemeli, MPFI SOHC 8V, çok noktadan enjeksiyonlu benzinli motor



SOHC


Silindir düzeni ve sayısı

Sıralı 4 silindir


Silindir hacmi (cc)

1690


Çapxstrok (mm)

82x80


Silindir başına düşen sübap Sayısı

2


Sıkıştırma oranı

9.3


Maksimum güç (kW/devir)

59,5/5000


Maksimum tork (Nm/devir)

128.3 / 3000


Ateşleme Sistemi

DIS Elektronik kontrollü direkt ateşleme


Yakıt sistemi

MPFI Elektronik çok noktadan enjeksiyon


Yakıt Cinsi

95 Oktan kurşunsuz benzin


Emisyon Standardı

Euro IV


SÜSPANSİYON
Ön

Çift salıncaklı bağımsız tip süspansiyon. Helezon yaylı ve teleskobik hidrolik amortisörlü. Viraj demir çubuklu.


Arka

Hidrolik teleskobik amortisörlü, helezon yaylı ve denge kollu


AKTARMA ORGANLARI
Çekiş sistemi

Sürekli 4x4


Debriyaj Sistemi

Mekanik. Kuru tip baskılı diyafram yaylı hidrolik kumandalı


Vites Kutusu

Mekanik. 5 ileri - 1 geri vites. İleri vitesler senkromençli tip


Vites Kutusu Dişli Oranları

1



2



3



4



5



Geri



0.27



0.47



0.73



1



1.22



0.28


Transfer Kutusu

iki pozisyonlu ve diferansiyel kilitli


Transfer Kutusu Dişli Oranları

Yüksek hız dişlisi



Düşük hız dişlisi



1.2



2.135


Hareket İletimi

Şanzımandan transfer kutusuna



Mafsallı kısa şaft ile



Transfer kutusundan ön ve arka diferansiyellere



Mafsal başlı ön ve arka şaftlar ile


FRENLER
Fren Sistemi

Hidrovak takviyeli, çift devreli, çapraz beslemeli ve limitör basınç ayarlamalı


Ön

Disk. Hareketli kaliper otomatik boşluk ayarlı


Arka

Kampana. Otomatik boşluk ayarlı


LASTİKLER
Jant ebadı

5J16 - 5,5x16H


Lastik ebadı

175/80 R16 - 185/75 R16


ÖLÇÜLER
Uzunluk (mm)

3720


Genişlik (mm)

1680


Yükseklik (mm)

1640


Dingil mesafesi (mm)

2200


İz genişliği (ön/arka) (mm)

1430/1400


PERFORMANS
Maksimum hız (kph)

137km/saat 4.viteste


0 - 100 kph

19


YAKIT TÜKETİMİ (Yakıt tüketim ölçümü 93/116, 1999/100 EC direktiflerinin uygun gördüğü özel şartlarda yapılmıştır)
Şehir dışı (lt/100km)

8,0


Karışık (lt/100km)

9,5


DİĞER ÖZELLİKLER
Aracın üst yapılı yürür vaziyette kütlesi

1285


Yakıt deposu kapasitesi (lt)

42


 LADA'DAN DUYRULAN TÜRKİYE VERSİYONU DONANIM

2 yıl veya 60.000km garanti süresi(hangisi önce dolarsa)

Sürekli 4 çeker

İki pozisyonlu ve kilitli diferansiyelli transfer kutusu

İçeriden açılabilir bagaj kapağı

Yükseklik ayarlı farlar

Gecikmeli sönen iç aydınlatma

ön koltuk Kafalıkları

Renkli camlar

Katalizor

Katlanabilir çift parçalı arka koltuk

Viraj denge çubuğu

Amortisörlü bagaj kapağı

Bagaj aydınlatma lambası

Hidrolik direksiyon







 







 







 







 







 







 







 







 







 







 















 








 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder