Yeni Civic hatcback Autoshow 2012'de Türk otomobil severlerin karşısına çıkıyor. Honda açısından bir ilk olan orta sınıf dizel motorunun Civic ile buluşmasının Civic satışlarını patlatması bekleniyor. Civic hali hazırda dizel modeli olmamasına rağmen en çok satan benzinli otomobiller arasında başı çekiyor. Ancak Civic bu yıl sadece Hatcback için dizel opsiyonunu sunacak. Sedan Civic ile dizel keyfi ise 2013'e kalacak.

2013'ün bir başka sürprizi ise 1,6 Dizel motorla satılacak olan CR-V olacak. Hali hazırda 88 bin TL ye satılan CR-V 2.0 Litre ve otomatik vitesli rakipleri arasında donanımına da bakıldığında en ekonomik olanı. 88 bin TL lik fiyat üzerinden sadece 1,6 litreye düşme indirimi bile yapılsa CR-V nin satış fiyatı 60 bin liranın altında olur ki bu da SUV piyasasının en iddialı otomobili haline getirir onu.
Yeni Civic cephesine bakıldığında ise yüksekliğinin 20 mm azaltıldığı ve genişliğini 10 mm artırıldığını söylemek Civic'in yeni sportif görünümünü vurgulamak açısından faydalı olacaktır. Doğru oranları belirlemenin yeni Civic'in tasarımındaki en önemli aşamalardan biri olduğunu aktaran Civic geliştirme şefi Kariya, net ve dinamik bir biçim yaratırken tasarımın sportif özelliklerini de geliştirdiklerini belirtti.
Hali hazırda Civic üzerinde görme şansı bulduğumuz 1.6 i-DTEC dizel motor 100 kilometrede sadece 3.6 litre yakıt tüketiyor. Honda, Civic Hatchback modelinde yeni 1.6 litre i-DTEC dizel motor kullanıyor. Avrupa’da Honda’nın Earth Dreams Technology motor serisinin ilk ürünü olan bu motor, yüksek performansla (120 PS) düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor.
Motorun başarısını sağlayan başlıca özellik, kullanılan hafif malzeme teknolojisi. Motor bloğunda alüminyum malzeme kullanılması motor ağırlığını 2.2-litre i-DTEC motora oranla 58 kg azaltarak sınıfının en hafif dizel motoru haline getiriyor. Motorun ağırlığının azaltılması, yakıt tüketiminin ve egzoz emisyonunun azaltılmasına yardımcı olurken sürüş dinamiklerinin iyileştirilemsine de önemli bir katkıda bulunuyor. Ayrıca, motor parçalarının iç sürtünmeleri optimize edilerek benzinli bir motorun sürtünme seviyesine yaklaştırılmasıyla mükemmel bir sonuç elde ediliyor.
Fuarda Honda'nın bir diğer sunumu Yeni CR-V
4. nesli ile otomobil severlerin karşısına çıkacak olan CR-V yüksekliğinin, iç hacimde herhangi bir küçülme olmaksızın, eski modele oranla 30 mm azaltıldığı görülüyor. Bu, Honda’nın “maksimum insan, minimum makine” felsefesini ne kadar başarılı bir şekilde uyguladığını gösteriyor. Kolayca katlanabilen arka koltuklar ise CR-V’yi basit bir hareketle beş kişilik bir otomobilden çok fonksiyonlu bir yük taşıma aracı haline getiriyor.
CR-V 2013’ün sonundan itibaren Honda’nın yeni 1.6-litre i-DTEC motoruyla da sunulması planlanıyor.
Harekete duyarlı elektrikli direksiyon (MA-EPS) sisteminin de kullanılmasıyla yeni CR-V’nin manevra kabiliyeti kolaylaşırken yüksek hızlarda direksiyon tepkisi ve hassasiyeti artıyor.
Yeni CR-V’de ayrıca, çarpışma anında darbe enerjisini dağıtarak yolcuları koruyacak şekilde tasarlanan Honda’ya özgü güvenlik sistemi Gelişmiş Uyumluluk Teknolojisi (Advanced Compatibility Engineering-ACE) gövde yapısı kullanılıyor. CR-V’de ön, yan ve perde hava yastıkları da bulunuyor.
ARTIK METROBÜS TÜYAP'A KADAR GELİYOR.
AUTOSHOW 2012'YE GELMEK DAHA DA KOLAY.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder