
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, "Türkiye'de ilk defa bir hidrojen dolum tesisinin Haliç sahilinde ve sadece araçlara değil otomobillere değil, deniz taşıtlarına da dolum yapabilecek bir niltelikte olması açısından dünyada ilkler arasında konuşacağımız bir olguyu burada görmekteyiz. Bir başlangıç. Bir adım atıyoruz. Arkası inşallah gelecek. Gelecek yıllarda bu çok daha yaygın olacak bu. İlk adım. Sudan enerji elde etmek olayını bugün burada konuşuyoruz ve başarılan bir teknolojik gelişmeden bahsediyoruz. Çok basit bir olay değil.Çünkü yıllardan beri bilimadamlarının üzerinde hassasiyetle durduğu, BM'nin ciddi destek verdiği bir çalışma bu" diye konuştu.
HİDROJENLİ ARACIN YAKIT TÜKETİMİ NASIL?
Hidrojen, sayısız yol ve yöntem ile geliştirilebildiği ve sınırlı araç talebi olduğu için günümüzde hidrojen dolumunun maliyeti ülkeden ülkeye değişkenlik gösterebiliyor. Şu an Avrupa’da bu maliyet ortalama 100 km’de 10 Euro civarında seyrediyor. Tam dolum yapılan bir ix35 Fuel Cell, yaklaşık 5.6 kg hidrojen alabiliyor ve ikinci bir doluma ihtiyaç duymadan 588 km yol alabiliyor. Bu da yaklaşık 56 Euro’luk bir tam dolum sunuyor. Bu rakam içten yanmalı motora sahip olan ve günümüzde kullanılan standart araçlara göre yaklaşık yüzde 20-25 arasında değişen oranda tasarruf edilmesi anlamına geliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder